Eén miljoen oranje armbandjes: Ronald Koeman trapt af

Kansfonds is aangewezen als een van de begunstigden van het nieuwe initiatief 'Groeien door te delen'. We voelen ons trots en vereerd en hopen dat er middels dit initiatief veel geld wordt ingezameld voor de meest kwetsbaren in Nederland. Lees meer in het persbericht hieronder.

PERSBERICHT – Ronald Koeman, Ali B. en Suzanne Schulting dragen vanaf vandaag een oranje armbandje. Ze doen mee aan de campagne ‘Groeien door te delen’ van ondernemer Allard Droste, die hiermee een miljoen mensen wil bereiken. Hij hoopt de Nederlandse samenleving zo aan te sporen om meer voor elkaar klaar te staan. Het ultieme doel: een warmere samenleving, waarin we groeien door te delen.

Het idee is even simpel als sympathiek. Op de website groeiendoortedelen.nl kan iedereen twee armbandjes bestellen: één voor zichzelf en één voor iemand anders. De drager laat zien graag anderen te helpen en steunt door te bestellen tegelijkertijd een goed doel naar keuze. Door het tweede bandje weg te geven, ontstaat er een grote beweging van mensen die elkaar een helpende hand reiken. “Zo bouwen we bandje voor bandje aan een mooiere toekomst voor iedereen”, aldus initiatiefnemer Allard Droste. Droste is de mede-eigenaar van gevelspecialist Aldowa en het chocolademerk Hagelswag. Hij vergaarde onder zakelijk Nederland eerder bekendheid met zijn bestseller ‘Semco in de Polder’.

Een miljoen Nederlanders een oranje armbandje

Er zijn een miljoen armbandjes beschikbaar. Om de beweging in gang te zetten, hebben meerdere BN’ers zich belangeloos bij de campagne aangesloten. Onder andere Suzanne Schulting, Sjinkie Knegt en Radmilo Soda, maar ook Isa Hoes, Claudia Zuiderwijk, Kees de Jong, Elske Doets, Bas van der Veldt, Sascha de Boer en Mr. Polska willen een bijdrage leveren aan een warmere samenleving. “Elkaar extra aandacht geven en naar elkaar omkijken is belangrijker dan ooit”, aldus Ali B. Verder krijgt de beweging enorm veel support van onder andere Mollie, CM.com, Looper, Chaud Devant, Timm & Pimm, PostNL, SHO en Koninklijke Van der Most.

Klein gebaar, groot verschil

Een set van twee armbandjes kost 5 euro. Daarvan gaat minimaal 3,50 euro via verschillende goede doelen naar mensen die de extra hulp goed kunnen gebruiken. De aangesloten goede doelen zijn het Rode Kruis, het Nationaal Ouderenfonds, stichting Het Vergeten Kind, het Oranje Fonds, Kansfonds en de Nederlandse Voedselbanken. “Maar het draait bij dit project om veel meer”, zegt Droste. “Met het dragen van dit armbandje zeg je in feite: ik heb iets voor een ander over en wil iets doen om dit land een warmer hart te geven. Het zijn nu eenmaal de kleine gebaren die het verschil maken. Iemand een kopje koffie aanbieden, op (raam)bezoek gaan bij een eenzame oudere of een gezin bijstaan dat het financieel moeilijk heeft.”

Een goede band

De armbandjes zijn zo goed als onbreekbaar. Ze gaan dan ook jaren mee. “Hoe gaaf zou het zijn als iedereen die meedoet ook volgend jaar het armbandje nog draagt? Dat zou betekenen dat al die mensen dan nog steeds bereid zijn om een ander te helpen. Het is mijn ultieme droom om de Nederlandse samenleving hiermee blijvend warmer te maken”, aldus Droste.

Ook een armbandje?

Wanneer je kiest voor Kansfonds als goed doel, kies je voor de meest kwetsbaren in onze samenleving. Mensen die onze hulp hard nodig hebben. Juist nu.

Bestel direct